Administrere søppelpost i e-post
Nettpostplattformen vår bruker en robust søppelpostfiltrering for å sikre at bare ønsket e-post kommer inn i e-postboksene dine. Søppelpost- og phishing-kampanjer kan være sofistikerte og målrettede, noe som kan føre til at søppelpostmeldinger ved en feil kommer inn i innboksen, eller at de rapporteres som søppelpost når de er gyldige e-poster. Her er instruksjoner for hvordan du merker meldinger som søppelpost og ikke søppelpost.
Markere meldinger som Søppelpost
Ved å klikke på Søppelpost-knappen flyttes e-postmeldingen til Søppelpost-mappen, og informasjon sendes til søppelpostfiltreringsmotoren slik at filtreringsreglene kan oppdateres for å fange opp fremtidige lignende meldinger. Dette bidrar til å oppdatere og forbedre nettpostfiltrering for å gjenspeile de nåværende trendene for spammere.
Slik markerer du en eller flere meldinger som søppelpost:
1. Velg meldingen(e) du ønsker å merke som søppelpost.
2. I meldingsverktøylinjen klikker du på Søppelpost-knappen.
3. Denne meldingen er flyttet til søppelpostmappen din.
Merk: Meldingene i søppelpostmappen slettes automatisk etter 30 dager.
Markere meldinger som Ikke søppelpost
Legitime e-poster kan ved et uhell merkes som søppelpost. Det er mange grunner til dette, inkludert, men ikke begrenset til, meldingsemne, innhold eller meldingsruting.
Alle meldinger som har blitt merket som søppelpost og sendt til søppelpostmappen din vil bli slettet etter 30 dager. Av den grunn er det god praksis å regelmessig gjennomgå innholdet i søppelpostmappen.
Slik markerer du en eller flere meldinger som ikke søppelpost:
- Velg meldingen(e) du ønsker å merke som ikke søppelpost.
- I meldingsverktøylinjen klikker du på Ikke søppelpost-knappen.
Merking av en melding som Ikke søppelpost vil både flytte meldingen til innboksen din og sende informasjon til søppelpostfiltreringsmotoren slik at filtreringsreglene oppdateres for å forbedre fremtidig gjenkjennelse av gyldige e-poster som ligner på den som nettopp er merket.