Frakt: Alt du trenger å vite

Vi er her for å hjelpe deg, enten du bestiller i god tid eller trenger produktene så raskt som mulig. Se nedenfor for informasjon om faste fraktpriser etter kjøpsverdi, frakt for spesialprodukter og mer.

Økonomifrakt 10 virkedager Standardfrakt 5 virkedager Ekspressfrakt 3 virkedager
kr 85,00 kr 110,00 kr 175,00

Leveringstiden for bestillinger som sendes inn etter kl. ____21.00, blir beregnet fra neste virkedag. Du finner mer viktig informasjon om levering nedenfor, herunder unntak for spesifikke produkter og internasjonal frakt.

Internasjonale bestillinger

Vi leverer gjerne til utlandet, men vær oppmerksom på at det påløper ytterligere internasjonale fraktpriser.

Unntak for enkelte produkter

For noen VistaPrint-produkter kan du dessverre ikke velge blant alle leveringshastighetene.

Det kan hende produkter i følgende kategorier kun tilbys med økonomifrakt eller standardfrakt:

  • Kampanjeprodukter (2–30 virkedager)
  • Fotobøker (10 virkedager)
  • Visittkort med folie (5 virkedager)

Hvis du bestiller produkter med ulike leveringshastigheter, kan det være forsendelsen blir delt opp i flere leveranser. Slik unngår vi unødig forsinkelse av produkter som kan leveres tidligere.

Du kan velge leveringshastighet avhengig av hvilke produkter du har i handlevognen din. Hvis for eksempel noen av produktene i bestillingen kan sendes med ekspressfrakt, får du muligheten til å velge dette. Du trenger bare å velge og betale for ett fraktalternativ.

Før du betaler, viser vi deg hvordan bestillingen din blir delt opp med forventet leveringsdato for hvert produkt. Det betyr at du, før du fullfører kjøpet, vet hvilke produkter i handlevognen din som kan bli levert senere enn den valgte leveringshastigheten.

Spørsmål og svar

Spm.: Vil jeg kunne spore bestillingen min?
SV: Ja, du kan spore bestillingen din til enhver tid. Det eneste unntaket gjelder hvis bestillingen skal leveres til en postboks.

SPM.: Får jeg sporingsinformasjon? Hvor finner jeg den?
SV: Når bestillingen blir sendt, sender vi deg en bekreftelse på e-post som viser leveringsmetode, forventet leveringsdato og annen sporingsinformasjon (hvis aktuelt). Du kan også gå til bestillingshistorikken din for å finne sporingsinformasjon.

SPM.: Hvilke fraktselskap bruker dere?
SVAR: Det avhenger av hvilken leveringshastighet du velger. Vi velger fraktselskap for bestillingen basert på en rekke faktorer, som f.eks. hvilke produkter det gjelder, leveringsadresse, bestillingens størrelse/vekt og valgt leveringshastighet.

SPM.: Leverer dere til utlandet? Hvilke land leverer dere til?
SVAR: Ja! Vi leverer gjerne til utlandet, men vær oppmerksom på at det påløper ytterligere internasjonale fraktpriser.

Vi leverer til: Sveits, Liechtenstein, Tyskland, Østerrike, Belgia, Danmark, Frankrike, Nederland, Spania, Irland, Italia, Luxemburg, Tsjekkia, Finland, Monaco, Norge, Polen, Portugal, Sverige, Storbritannia, Kypros, Malta, Hellas, Island, Gibraltar, Brasil, Israel, Grønland og Hong Kong.

SPM.: Når blir bestillingen levert?
SV: Vanligvis blir alle bestillinger levert innenfor normal arbeidstid fra mandag til fredag. Det kan selvfølgelig bli dårlig vær eller oppstå forsinkelser hos fraktselskapet, men hvis bestillingen din leveres til rett tid, har du grunn til å være misfornøyd, og det har vi også. Ta kontakt, så finner vi en løsning.

SPM.: Pakken min skulle leveres i dag, men jeg har ikke fått den ennå. Hva bør jeg gjøre?
SVAR: Pakkene leveres innen kl. 18.00 hver dag i tidssonene din. Hvis klokken enda ikke er 18.00, kan du se sporingsinformasjon under Min konto > Bestillingshistorikk. Du kan også kontakte oss når som helst.