Fantastisk produkt






UV spot-trykk er en teknikk som brukes for å sette et uthevet tredimensjonalt preg på enkelte bokstaver og bilder. Denne prosessen skaper iøynefallende design, og vet du hva? Du kan selv velge hvilken tekst eller hvilke designelementer som skal få den uthevede finishen.
Ja, typen trykk vi bruker er også kjent som preget glans.
Du kan bruke denne overflateteknikken på opptil 25 % av kortets forside. Husk å kontrollere at UV spot-trykket befinner seg innenfor sikkerhetsmarginen for trykk (vist som en prikket linje i designstudioet vårt). Merk at du får best kvalitet og resultat ved å unngå at områdene med Soft Touch-belegg strekker seg helt ut til kanten på postkortet.
Malene for postkort med UV-spot-trykk er forhåndsdefinerte – Vi har valgt ut spesielle områder med glans. Når det er sagt, så kan du også laste opp ditt eget design i designstudioet vårt og selv velge hvilke deler som skal få uthevet trykk. Hvis du trenger litt hjelp underveis, kan du ta kontakt med ekspertene våre her.
Standard hjørner har en tendens til å gi postkortene et litt tradisjonelt uttrykk. Den rene 90-graders vinkelen oppleves klassisk og elegant og er et godt valg for gatemarkedsføring eller direktemarkedsføring. De avrundede hjørnene passer vanligvis godt sammen med litt mer moderne postkortdesign eller design som er litt mykere i stilen. Det kan være en god idé å bruke disse som kort i forsendelser.
Fordelen med et veldesignet postkort er at det har mange bruksområder. Du kan blant annet legge dem i handleposene, bruke dem som kuponger, dele dem ut på gaten og mere til.
Ja! Her er noen tips til hva du bør huske på når du designer dem:
__ Bruk et enkelt design.__ Husk at postkortene er små, og at mye og komplisert informasjon kan virke forstyrrende på mottakeren. Skriv bare ned den aller viktigste informasjonen som du vil at kunden skal huske. Husk å få med et sterkt CTA (call-to-action), som for eksempel en nettstedsadresse, telefonnummer eller adresse, som gir mottakeren muligheten til å finne ut mer om deg når de har blitt interessert i hva du har å si.
Skill deg ut fra mengden med et bilde eller en logo.. Det er høyst sannsynlig at postkortet ditt vil komme i konkurranse med annen reklame i postkassen, på en oppslagstavle eller internt i bedriften din. Bruk derfor sterke farger, et bilde med høy oppløsning, eller selve logoen din slik at postkortet ditt blir lagt merke til.
Skap et helhetlig uttrykk. Det kan være en god idé å bruke den samme skrifttypen, logoen og fargene som bedriften din bruker, for å gi et helhetlig inntrykk som passer med de andre markedsføringsproduktene, visittkortene og skiltene dine. Med et par matchende markedsføringsprodukter for hånden er du klar til å skape en profesjonell merkevare som folk kommer til å kjenne igjen.