Frakt og levering: Alt du trenger å vite
Vi er her for å hjelpe deg, enten du bestiller i god tid eller trenger produktene så raskt som mulig. Under finner du mer informasjon om leveringsalternativer, spesialprodukter og mer.
Leveringsalternativer og fraktkostnader
VistaPrint tilbyr mange forskjellige leveringsalternativer som kan passe til dine behov. I oversikten under finner du kostnader og leveringstider beregnet ut fra bestillingsverdien (inkl. MVA).
Bestillingene behandles og sendes innen én til to virkedager. Fristene under omfatter behandlingstid og leveringstid.
Utgifter og frister for innenlandslevering (mer informasjon om internasjonale priser oppgis i kassen)
Leveringsmetode | Leveringstid | Kostnader (inkl. MVA) |
---|---|---|
Ekspress | Tre virkedager | kr 175,00 |
Standard | Fem virkedager | kr 110,00 |
Økonomi | Ti virkedager | kr 85,00 |
Unntak angående levering
Vi arbeider hardt for å sende deg VistaPrint-produktene dine så raskt som mulig. Her får du tips til hvor du finner de sist oppdaterte og beste leveringsalternativene
- Ta en titt på produktsidene for oppdaterte priser og leveringstider: På produktsidene våre finner du de siste leveringstidene. Det eneste du trenger å gjøre, er å oppgi land og postnummer for å finne tilbudene for ditt sted.
- Produktalternativer og -tilpasninger: Leveringstidene kan bli endret alt etter hva slags papirkvalitet, overflater og tilpassede former du velger.
Vennligst merk følgende: I travle perioder kan produksjons- og pakketidene ta lengre tid. Derfor bør du ta en titt på estimert leveringstid i kassen: Disse oppdateres alltid med den nyeste informasjonen før du bestiller og kan ikke endres.
Bestillingsfrister og levering neste virkedag
- Bestillinger mottatt før kl. 21.00 CET behandles samme dag. Hvis levering neste dag er tilgjengelig for produktet ditt og stedet du ønsker det levert til, ser du dette alternativet i kassen.
- Bestillinger sendt inn etter kl. 21.00 CET? Ta det helt med ro! Vi behandler dem påfølgende virkedag.
- Leveringsalternativene våre oppdateres hver dag kl. 21.00 CET, slik at du alltid får tilgang til de siste leveringsmulighetene
Det er viktig å være oppmerksom på følgende:
- Enkelte produkter kan ha spesifikke leveringsbetingelser, og derfor bør du sjekke produktinformasjonen før du bestiller.
- Når det gjelder internasjonale bestillinger, leveringstider og kostnader, finner du informasjonen som gjelder for ditt leveringssted i kassen.
Internasjonale bestillinger
Vi sender gjerne bestillingene dine til følgene land::
Østerrike | Belgia | Kypros | Tsjekkia |
Danmark | Finland | Frankrike | Tyskland |
Gibraltar | Hellas | Island | Irland |
Storbritannia | Italia | Luxembourg | Malta |
Monaco | Nederland | Liechtenstein | Polen |
Portugal | Spania | Sverige | Sveits |
Ofte stilte spørsmål
Spm.: Kan jeg få gratis levering?
Svar: Vi tilbyr for øyeblikket ikke gratis levering. Leveringskostnadene beregnes i kassen og er avhengige av hvor du bor og hva du bestiller.
Spm.: Kan jeg spore bestillingen min?
Svar: Bestillingene kan spores i de aller fleste tilfeller. Det eneste unntaket gjelder hvis bestillingen skal leveres til en postboks.
Spm.: Får jeg sporingsinformasjon? Hvor finner jeg den?
Svar: Når bestillingen blir sendt, sender vi deg en bekreftelse på e-post (husk å sjekke søppelpostmappen) som viser leveringsmetode, forventet leveringsdato og annen sporingsinformasjon (hvis aktuelt). Du finner også denne informasjonen under bestillingshistorikken din.
Spm.: Hvilke fraktselskap bruker dere?
Svar: Det avhenger av hvilken leveringshastighet du velger. Vi velger transportør til bestillingen din ut fra en rekke faktorer, som f.eks. hvilke produkter som er kjøpt, leveringsadresse, størrelse / vekt på bestillingen og valgt leveringstid.
Spm.: Leverer dere til utlandet? Hvilke land leverer dere til?
Svar: Ja. Vi leverer til over 20 land. Ta en titt på avsnittet om «Internasjonale bestillinger» over for å se den fullstendige listen.
Spm.: Hvem betaler skatter og avgifter på internasjonale leveringer?
I de aller fleste tilfellene dekker VistaPrint alle skatter og avgifter knyttet til internasjonale bestillinger, slik at du ikke må betale uforutsette leveringsavgifter.
Likevel kan det forekomme at kunder på de følgende stadene må betale disse avgiftene når de mottar forsendelsen på grunn av lokale regler:
- Frankrike: Mayotte, Saint Barthélemy, Fransk Guyana, Guadeloupe, Saint Martin, Martinique, Ny-Caledonia, Fransk Polynesia og Réunion
- Spania: Kanariøyene
- Storbritannia: Jersey, Gibraltar og Isle of Man
- Danmark: Færøyene
- Tyskland: Büsingen, Heligoland
- Finland: Ålandsøyene
- Italia: Campione, Livigno
- Kypros
- Island
- San Marino
- Vatikanstaten
Spm.: Når blir bestillingen levert?
Svar: Vanligvis blir alle bestillinger levert innenfor normal arbeidstid fra mandag til fredag. Det kan selvfølgelig bli dårlig vær eller oppstå forsinkelser hos fraktselskapet, men hvis bestillingen din ikke leveres til rett tid, har du grunn til å være misfornøyd, og det har vi også. Kontakt oss, så finner vi en løsning.
Spm.: Tilbyr dere levering neste dag?
Svar:: Vi tilbyr for øyeblikket ikke levering neste dag der du bor. Leveringstidene er avhengig av hvilken fraktmetode du velger. Du finner alle de tilgjengelige leveringsalternativene i kassen.
Spm.: Pakken min skulle leveres i dag, men jeg har ikke fått den ennå. Hva bør jeg gjøre?
Svar: Pakkene leveres vanligvis innen kl. 18.00 hver dag i tidssonene din. Hvis du ikke har mottatt pakken enda, kan du sjekke sporingsnummeret i bestillingshistorikken din eller kontakte oss for å få hjelp.
Spm.: Tilbyr dere hentesteder? Hvis dere gjør det, hva er den raskeste leveringstiden til et slikt hentested?
Svar: Vi tilbyr dessverre ikke hentesteder i ditt området for øyeblikket. Vi har derimot et bredt utvalg leveringsalternativer som du finner i kassen. De estimerte leveringstidene for disse finner du også der.