Forventet lesetid: 3 minutter
Et av de beste stedene å markedsføre småbedriften din på er på messer. Du får en bod eller et bord til å vise frem produktene eller tjenestene dine (sammen med plenty av muligheter til å vise frem logoen din), og du får muligheten til å samhandle med kunder som allerede interesserer seg for bransjen din. Uansett om du håper å generere nye medlemskap, formidle et nytt tilbud eller ganske enkelt bygge merkevarebevissthet, så kan du bruke disse markedsføringstipsene til å få kontakt med flere mennesker på den neste messen din.
1. Visittkort
Få visittkortet ditt til å bli enda mer effektivt på den neste messen din med en QR-kode. Be potensielle kunder om å skanne koden, så kan du raskt og enkelt hente inn kontaktopplysningene deres. Dette vil gjøre det enkelt å følge dem opp selv etter at messen er over. Og når messen er over, oppdater hjemmesiden som visittkortet er lenket til med en spesiell melding. Dette er et perfekt sted å takke dem for at de besøkte deg på messen – sammen med et spesialtilbud eller insentiv.
2. Maler for sosiale medier
Sosiale medier er et av de beste stedene å informere om den neste messen din eller arrangementet ditt. Hold deg aktiv på sosiale medier i løpet av messen – vis hva du gjør «bak scenen» når du installerer boden din, oppmuntre besøkende til å skrive om bedriften din eller bruk en spesiell hashtag eller et insentiv til forbipasserende til å følge deg sammen med et spesialtilbud. Og når messen er over, kan du gå gjennom bildene dine å velge hvilke du har lyst til å legge ut. Du kan lage en karusell til Facebook, en video til TikTok, en animasjon til Facebook og mye mer! Ved å lage innhold på sosiale medier og engasjere deg med nye følgere, vil du holde kontakten med dem lenge etter at messen er over.
Tips fra VistaPrint
Uansett om du ønsker å markedsføre det neste arrangementet ditt på Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller YouTube, så kan du enkelt lage innlegg til favorittplattformen din med VistaCreate. Begynn med en mal, og legg deretter til fargene til merkevaren din, iøynefallende animasjoner, fotofiltre med mer.
3. Postkort
Når du avslutter en samtale med forbipasserende på messen, kan det vært lurt å gi dem et postkort de kan ta med seg. Pass på at du får med logoen din, profilnavn til sosiale medier og annen viktig informasjon – prøv å inkludere et spesialtilbud eller en kampanjekode for å opprettholde interessen. Og når messen er over, kan du sende et postkort eller en e-post som en liten påminnelse. Send til alle som registrerte seg til mailinglisten din – og gjør det lille ekstra ved å legge til en personlig melding dersom du snakket med dem om noe spesielt.



Tips til hvordan du får enda mer ut av det neste arrangementet ditt
Lag et oppsett som blir lagt merke til.
Hvordan får du messeboden din til å skille seg ut blant alle de andre? Bortsett fra å dekke den til med skilting med logo, kan du også prøve noe enda mer kreativt med en multimedieskjerm eller en spesiell kunde-demo. La folk få muligheten til å prøve det høyteknologiske utstyret ditt, gi dem en gratis vareprøve eller la dem få en sniktitt på den nye produktlanseringen.
Tips fra VistaPrint
Hvis du planlegger å tilby kostnadsfrie demonstrasjoner eller å ha besøk av en ekspert i boden din, så informer messedeltakerne i god tid på forhånd slik at de kan planlegge besøket i forhold til dette.
Ta med deg plenty av reklameartikler.
Når folk går på messer, forventer de seg å få med seg noen små gaver. Uansett om det er en tøyveske, en penn eller en magnet, så ta med deg massevis av rimelige, nyttige artikler som du kan gi til nysgjerrige forbipasserende. Tøyvesken kan bidra til å bygge merkevarebevissthet for bedriften din mens de utforsker resten av messen – og senere mens de handler i butikken eller på det lokale markedet. I tillegg har alle bruk for en ekstra penn eller en magnet – og når de bruker den de neste ukene, blir de minnet om deg og bedriften din.
Kjør en gavekampanje.
Skap spenning blant potensielle kunder (og samle inn kontaktopplysningene deres!) med en gavekampanje. Et lotteri er en flott måte å få messeboden din til å skille seg ut på og samtidig skape spenning blant de besøkende. Du kan gi bort en gave med logo til en høyere verdi eller lodde ut et produkt, en tjeneste eller en demonstrasjon.
Kle deg i merkevaren din.
Skap troverdighet for deg selv, dine ansatte og bedriften din med et enhetlig utseende. Enten du velger t-skjorter eller pikétrøyer, så kan koordinerende klær gjøre mye for det profesjonelle utseendet ditt.
Alt du trenger for å bli lagt merke til på messer
- Visittkort
- Maler for sosiale medier
- Postkort
- En messebod som skiller seg ut
- Gaveartikler med logo
- En flott reklamegave
- Klær med firmalogo